Friday, April 30, 2010

jiranku cik "google"


hola..time petang camni hati ku terpanggil untuk berkongsi cerita dgn rakan seblog,dah lama rasanya aku xbalik kg halaman..biasa nya kalau rindu umi..,adik2..dapat lepaskn rindu lam handpone je..tapi kali ni aku nekad..wt keja gila lak ea..balik selang bp hari ag nk paper..
tp aku balik kg aku nun jauh di sana..bukan utk suka-suka hati ku saja..sementelah ngn keadan nenek sedara yg selama ni aku da anggap cam atok kandung aku yg menggantikan arwah nenek ku dulu,bukan la mksd aku nenek yg dulu xsama ngn nenek skrg..nenek kpd umi ku tu mmg xde galang ganti nya,maap ye nek..bukan niat mahu melupakan..tp adik mu juga ku anggp nenek ku sendiri..jasa,bakti,curahan kasih sygmu kamu berdua mmg tidak pernah berbelah bagi untuk kami adik beradik,terima kasih yg tdk terhingga dr aku sekeluarga..

nenek sedara ku ni,aku panggil dia makcik,syg sgt dia..dia sanggup belikan aku sebijik moto,wlu dpt tentangn dr sedara mara,tp kerna rs sygnya pd aku,dia gugurkan duit dia sbyk 5 ribu..cash..hanya utk kemudahan aku kt sini,nk bg aku rs senang,nk bg aku gred..& xpenah brhnti berharap utk ikut aku time konvo nt,i'syaAllah..ah wlaupun cuma moto pd pndangan org lain,itu xkn memeberi kesan pd aku,sb dgn moto kapcai itula..byk bg jasa pd aku..tima kasih makcik dan jg tima kasih naza ku..
mggu lps aku tepon makcikku bertanya kn kabar..bunyi nya sayup2 je..xseceria dulu..bila byk kali bertanya kn soalan..mgkin pnat agknya nk jwb..so makcik ku bgtau la dia skit..pastu aku tykn pndpt umi ku..dia bg green light ,pe lg aku trus wt kptsn aku nk blik..mgkin sb dgr celoteh adik bongsu aku yg br je pandai bercakap..hehehe..

nk di jadikan cite,26hb aku blik..27 hb pg..kol 5.30 smpi umah aku kt kubang kerian nun..
tp bile smpi je bukan nya nk terkam mkcik aku dulu..first2 skali ,mestilah terjah adik dulu..tp tup..tup..berkecai jantung den..adik sendiri pon xle nk cam kakaknya..haahhaa..
pe le buat..da ko jarang sgt de kt umah..mmg la adk ko pon x'mesra' ngn ko..aku igtkn adk aku ni mmg xkenal aku ke apa..tp jgkaan tu meleset jgk la akhirnya...first2 je la dia xbp nk ingat..da lama skit..memori dia dtg blik..

ok berbalik pd cite mkcikku..pagi esoknya aku borakla ngn nenek aku tu n umi ku..masa dok borak-borak..dok sembang bujang..tiba2 mkcik aku bagitau..jiran kitorg cik google da stat online balik da...dulu pospone jp..agknya trauma sb Allah da uji famli dia..oopss..terbukak pekung di dada sendiri..kan da malu.. aku ni geram je mulut aku nk ckp kt dia..dah2 la online..umur time ni..da xelok asyik online je..patutnya kena lebihkan dah..wt amalan yg lg sehat..tp umi aku xbagi aku kureng ajar ngn orang tua..hukhuk..
so pospone..la...
bukanya niat aku nk kutuk caci maki sape2 kt sini..sb aku ni pun bukanlah baik sgt..aku ngaku setiap org punya kelemahan..tp kalau kelemahan itu di sengajakan ..dah meluat pulak aku nk tadah telinga..serius..selama ni aku diam je..sebab aku nk tgk sejauh mana cik google nk bukak cawangan nk jaja,fitnah bukan2...yg pling aku terkilan ngan mulut dia..yg sgt jahat tu,umi aku smpi tarik muka ngn abah aku..nasib baik aku pndi korek poblem umi aku..upe-upenya sume tu berpunca dr cik google ngokngek tuh..ade ke dia bole kecoh satu kg..dia gtau sume orang yg ayah aku nk ngorat adik dia yg sebijik cam halimah jongang tu..

oohhh..plisss...nauzubillahiminzalik la..aku bukan ape..aku da xtahan..cuba kalo korang kt tmpt aku..mesti jd biol..mana x nya..ms aku blik ari tu..nenek aku ckp..dia siap bercerita lg..seolah2 dia tau semua pasal famli aku..yg pling aku xle terima akal..dia siap cakap lg..kuarkan status..abg aku yg ade 3 org ank buah yg comel tu dgn bini dia da bercerai..ank sume bg kt wife abg aku..
ni la hakibat kalo bercakap..tdk mnggunakan akal yg panjang..hei..lantak famli aku la nk jadi ahape..aku xsuruh korang amik kisahkn pun..kalo amik kisah bnda yg positip xpe gak..ni bg marah buat apa ea..??

aku sgt bencikan org tua macam dia..dan aku rasa dia tau kot kami adik beradik sgt xsukakn dia..tiap kali dia nmpak kitorg nk kuar umh,dia cepat2 ttup pintu umah dia..ape kess..???
muka dia pon skrg ni aku da xle pandang da..rs nk terkeluar bijik mata aku ni..ape la nasib dpt jiran macam cik google...huhu..

n makcik aku pun..da cam baik2 sikit..time blik tu aku sempat teman nenek g berubat..traditional jgk modern treatment..walaupun pnat lom ilang..tp berbaloi..sb aku sayang mereka yg berada di sekeliling aku...terima kasih semua..sgt aku hargai,kecuali cik google...
cam..h***m..heee~oops..terlebih bicara lak..^^

No comments: